از گالری ها و سوپرمارکت ها

اندر مقایسه ی رایج گالری و سوپرمارکت (یا همان بقالی) ، نکاتی چند گفتنی ست : 1- در بقالی کالا های مفید عرضه می شود در صورتی که اجناس عرضه شده در گالری به خودی خود مطلقن بی فایده اند. کالاهای خوراکی یا مایحتاج منزل که در بقالی عرضه می شود کارکرد روشن و سرراستی دارند و به هیچ وجه نوعی معما محسوب نمی شوند در حالی که «آثار هنری» صرف نظر از موقعیت فرهنگی -اجتماعی ارائه ی آن ها هیچ و پوچ اند. 2-بقال محله ی ما اغلب سوال ها در باره ی خاصیت های اجناسش را با دقت توضیح می دهد ، ولی هیچ وقت درباره ی آنها سخنرانی های دور و دراز نمی کند. این در حالیست که اجناس هنری خیلی به ندرت بدون چنین سخنرانی هایی به فروش می روند ، مگر این که سخنرانی مورد نظر از قبل از رسانه های در دسترس علاقه مندان به کرات شنیده شده باشد (ناظر بر «شهرت» هنرمند مورد نظر و اهمیت او) . درمقابل به ندرت گالری داری می تواند خواص آنها را به درستی توضیح دهد.3-به این ترتیب ، گالری همیشه یا چیزی کمتر از بقالی است یا چیزی بیش از آن . یا مکانی ست برای عرضه ی کالاهای بی فایده و وراجی های بی حاصل و نا مرتبط و یا ( خیلی به ندرت و به شکلی نا پیوسته ) مکانیست برای تبادلی غیر پولی.جایی که در آن اجناس به عنوان نوعی نماینده از هستی اجتماعی نمایش داده می شوند و این نمایندگی را می شود با گفتاری نسبتن ساده و معنی دار توضیح داد.البته امکان اخیر خواه ناخواه توسط روابط مالکیت خصوصی از پیش بی رمق گشته است.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s